Tidsskrift for Norsk psykologforening
sjefredaktør
Katharine Cecilia Williams
katharine@psykologtidsskriftet.noUtgiver
Norsk psykologforening
ISSN 0332-6470 (print)
ISSN 2703-9528 (web)
De engelske vitenskapsmennene ga forsøkspersonene, 84 heteroseksuelle collegestudenter, to forskjellige varianter av limedrinker, en med og en uten alkohol. Deretter ble de vist bilder av forskjellige personer for å rangere hvor attraktive de var.
De ga dem generelt en ti prosent høyere score, sier forsker Marcus Munafo, psykolog ved University of Bristol i England.
Det skulle bare ett glass med alkoholholdig drikke til for at forskjellen skulle gjøre seg gjeldende.
– Det er overraskende at effekten slår inn med lavere doser alkohol enn du kanskje hadde trodd, sier forsker-psykologen.
Øl-brillene virker på begge kjønn
vg.no 15.8.2008
ISSN 0332-6470 (print)
ISSN 2703-9528 (web)
Kommenter denne artikkelen