Psykologtidsskriftet

For annonsører

Psykologer som målgruppe

Karakteristisk for yrkesgruppen psykologer, er at de leser mye faglitteratur. Psykologtidsskriftet har i mer enn 50 år vært en sentral arena for faglig utveksling psykologer imellom. Her kan de lese fagstoff som har gjennomgått grundig kvalitetssikring. Psykologtidsskriftet er en anerkjent og pålitelig kilde for psykologenes faglige oppdatering, som gir annonsørene ekstra gjennomslag overfor målgruppen.

Last ned medieplan for 2025 (PDF)

Stillings- og profilannonser i papirutgaven: Priser 2025

2/1 side

kr 29 820

1/1 side

kr 19 850

½ side

kr 15 650

¼ side

kr 13 550

Side 2-3

kr 34 000

Side 4-5

kr 31 900

3. omslagsside

kr 20 900

Bakside

kr 23 000

Psykologtidsskriftet henvender seg til alle som søker kunnskaper om psykologi, men har psykologer som primær målgruppe.

Psykologtidsskriftets papirutgave sendes hver måned ut til 93 % av alle medlemmer i Norsk psykologforening. I tillegg når vi ut til brukergrupper, politiske beslutningstakere og andre medier.

Papirutgaven har et opplag på 10 900. Nettutgaven har et stadig økende antall digitale lesere.

Nyhetsbrevet har 10 576 abonnenter og en høy gjennomsnittlig åpningsgrad (over 50 %).

Kontaktinformasjon for annonsebestilling:

Malin Holen Bredesen

Utgivelsesplan for 2025

Publiseringsdato

Frist

Nr. 1

2. januar

9. desember

Nr. 2

3. februar

17. januar

Nr. 3

3. mars

17. februar

Nr. 4

1. april

17. mars

Nr .5

2. mai

11. april

Nr. 6

2. juni

16. mai

Nr. 7

1. juli

16. juni

Nr. 8

1. august

17. juli

Nr .9

1. september

18. august

Nr. 10

1. oktober

16. september

Nr. 11

3. november

17. oktober

Nr.12

1. desember

17. november

Papirutgaven

Formatoversikt (papirutgaven)

Dobbeltside side annonse

B: 420 X H: 270 mm + 3 mm bleed

Helside annonse

B: 182 X H: 251 mm

Helside annonse - utfallende

B: 210 X H: 270 mm + 3 mm bleed

Halvside annonse liggende

B: 182 X H: 123 mm

Halvside annonse stående

B: 89 X H: 251 mm

Kvartside annonse

B: 89 X 123 mm

Baksiden

B: 210 X H: 210 + 5 mm bleed

Annonsestørrelser i papirutgaven

Dobbeltside

(B: 420 X H: 270 mm + 3 mm bleed)

Helside(utfallende) / helside

1) Halvside annonse liggende, 2) halvside annonse stående, 3) kvartside annonse stående

Kursannonser

Psykologer ønsker å holde seg faglig oppdatert. Informasjon om aktuelle videreutdanningstilbud er ettertraktet blant våre lesere. Kursannonsene i papirutgaven blir aktivt lest og delt. I tillegg til å nå frem til aktuelle kursdeltakere, gir kursannonser en god profilering for kurstilbydere overfor denne målgruppen.

Kursannonser i papirutgaven: Priser 2025

2/1 side

kr 29 820

1/1 side

kr 19 850

1/2 side

kr 9 900

1/4 side

kr 4 850

Stillingsannonser

Psykologtidsskriftet har en enestående posisjon for annonsører som vil nå frem til psykologer i Norge. Langt flere psykologer enn gruppen som er aktive jobbsøkere, vil søke på en stilling som fremstår interessant for dem. Da er det viktig at de får vite om stillingsutlysninger de ellers bare ville finne om de var aktivt søkende. Å annonsere ledig stilling i psykologenes eget fagtidsskrift, er å formidle arbeidsplassen til fagmiljøet og er derfor en investering i fremtidige rekrutteringer.

For kunder som skal rekruttere psykologer, tilbyr vi tre annonsepakker på nett i tillegg til stillingsannonser i papir-utgaven.

Premium

kr 21 500 eks. mva.

  • 30 dagers stillingsutlysning

  • Annonse i stillingskarusell

  • Stillingen deles i nyhetsbrev

  • Stillingsbanner

  • Annonsedesign på LinkedIn

  • Stillingen deles som betalt annonse i LinkedIn

  • Annonsedesign på Meta

  • Stillingen deles som betalt annonse på Meta

Fokus

kr 15 700 eks. mva.

  • 30 dagers stillingsutlysning

  • Annonse i stillingskarusell

  • Stillingen deles i nyhetsbrev

  • Annonsedesign på Meta

  • Stillingen deles som betalt annonse på Meta

Basis

kr 10 100 eks. mva.

  • Annonsen i stillingskarusell

  • Stillingen deles som lenke i nyhetsbrev

Materiell

Nødvendig materiale for stillingsannonser: Firmalogo som transparent PNG med minimum 500 X 400 px, eller en vektorisert fil. Legg ved et eller flere bilder til bruk i annonser og på sosiale medier, samt krediteringsinformasjon.

Minimum 1080 pixler på korteste side, gjerne større. Vi bistår med å finne bilder, dersom ønskelig.

Stillingsbeskrivelse:

  • Tittel

  • Søknadsfrist

  • Ingress

  • Arbeidssted

  • Stillingstype

  • Kontaktinformasjon

  • Firmanavn

  • Organisasjonsnummer

  • Fakturainformasjon

  • E-post

  • Kontaktperson

Materiell sendes til materiell@hsmedia.no

Dersom du trenger hjelp med å lage annonsemateriell, tilkommer produksjonskostnad på kroner 675 per påbegynt halvtime.

Teknisk informasjon

Bladformat

210x270

Utfallende trykk

Ja

Satsflate

182x251

Ferdiggjøring

Limfrest

Papirkvalitet innmat

100 g Munken Polar

Papirkvalitet omslag

240 g Munken Polar

Fagpressens mediekontroll

Foreningsabonnement

10 285

Betalt abonnement

407

Løssalg

2

Regelmessig gratis distribuerte

42

Distribuert totalt

10 736

Digital annonsering

Bannerannonser (psykologtidsskriftet.no)

Figur
Figur
Figur

Bannerannonser (psykologforeningen.no)

Figur

Bannerannonser blir også publisert på www.psykologforeningen.no. Fast format er 1080x1080 (både desktop og mobil)

Formater desktop (mobil)

Pris

Toppbanner

980 x 150 (320 x 120)

kr 19 100

Bigboard

980 x 300 (320 x 240)

kr 16 700

Artikkelboard

360 x 300 (320 x 120)

kr 16 700

Artikkelboard skyskraper

360 x 600 (320 x 240)

kr 19 100

Bunnbanner

980 x 150 (320 x 120)

kr 13 400

Nyhetsbrev

faksimile

Nyhetsbrev

Formater

Pris

Banner 1

564 x 120

kr 7 900

Banner 2

564 x 120

kr 4 800

Betingelser for innhold

Ved å inngå avtale om å kjøpe annonseplass i Psykologtidsskriftet bekrefter annonsøren følgende betingelser:

Annonsemateriale gjennomgås av Psykologtidsskriftet før publisering, og Psykologtidsskriftet forbeholder seg retten til å avvise annonser, f.eks. på helsefaglig grunnlag. Det er annonsørens ansvar at annonsemateriale overholder gjeldene regelverk. Annonsemateriale må skille seg tydelig fra redaksjonelt innhold, jf. Vær varsom-plakaten, punkt 2.6. «Svekk aldri det klare skillet mellom journalistikk og reklame. Det skal være åpenbart for publikum hva som er kommersielt innhold. Skillet skal være tydelig også ved lenking eller andre koblinger.» For å sikre dette skillet gjelder følgende regler for annonser på både nett og papir.

  • Mesteparten av annonsen skal ha en klar, farget bakgrunn.

  • Det er ikke adgang til å bruke skrifttyper i størrelser som kan minne om psykologtidsskriftets redaksjonelle innhold.

  • Annonser skal ha en tydelig logo fra avsender.

Vi tar forbehold om at bestilt annonseplass i enkelte tilfeller kan bli flyttet på eller fjernet uten forvarsel hvis annonsen er for nært tilknyttet et redaksjonelt tema. I slike tilfeller vil annonsøren ikke faktureres, og vi vil tilby en kompensasjon for tapt/endret annonseplass. Kompensasjonen vurderes fra gang til gang.

Last ned medieplan for 2025 (PDF)